Jom Kita Kawan!!

03 July 2010

Nak benti atau tak ni?

Diam tak diam dah 5 tahun aku kerja kat company sekarang ni...tapi baru2 ni rasa macam dah nak berenti sangat. Tension gila dengan management.. kat department ni aku sorang yang jaga, keje melambak tapi nak mintak cuti 1/2 day pun susah...hari sabtu plak tu. bukan boleh berurusan dengan company lain pun hari sabtu... menyampahnya...every saturday aku kene keje...plan nak cari kerja lain tapi tak ada yang dekat ngan area umah... tempat sekarang ni kira dekat ngan umah...15 minit sampai kalau x jem..

acctually ramai yang cuti sabtu ni dengan amik MC. Tapi aku neh x reti nak amik MC...tambah pulak, kalau aku MC mesti ada je mulut2 yang sumbang mengumpat kata "betul ke MC". aku tau diaorg kepochi sebab aku ader spy kat sini time aku cuti... geram betul lah...

alasan cuti dibekukan. tapi aku tgk ada gak staff yang dapat cuti...aku nak amik 1/2 day hari sabtu pun susah... menyampah sangat.. ape pendapat korang? acctually aku stay kat company ni lama salah satu sebabnya, 1) dekat ngan umah. 2) kenaikan gaji confirm ada tiap2 tahun koman2 pun RM150 naik. 3) bonus confirm ada tiap tahun walaupun tak banyak mcm company lain.

tapi yang sengal nya, susah nak cutik walaupun annual leave banyak...dan kene rajin stayback (walaupun stayback x buat keje!!)...ramai yang stayback, 20% buat keje, 80% nya main internet or bergosip...pastu balik lah umah pukul 10 malam...so boss tgk punch card tu kira bagus lah staff tu leh stayback sampai pukul 10 malam... hahaha...aku? sorry...pukul 530 aku da balik... dalam appoitment letter balik kul 5 ptg tapi kira ok lah aku balik pukul 530 kan???

hampeh....

2 comments:

Syaz said...

situasi kita lebih kurang sama...syaz baru je brenti keje..n skrg tgh decide nk keje balik ke x after pantang...

membuat keputusan berenti keje bukan senang..nak2 pulak kita dh biasa dgn suasana tu...

kalau zura sanggup menghadapi cabaran baru di company lain maybe zura bole brenti...cm syaz...mula2 sanggup...pastu bila dh syok dok umah cam berat montot pulak nak keje balik...:) (jgn tiru aksi itu..)

kalau dapat company yg better banyak dr company skrg baik blah je..:)

Zura said...

itu la syaz...zura tengah plan nak benti keje n start bisnes kedai makan...now tengah bincang ngan suami...hehe..ape2 pun bulan puasa ni nak test skill dulu menu leh jual ke tak..kalau income masyuk..sure benti kerja n jadi surirumahtangga & businesswoman kecilan...hahahahaha...

dengar cerita kawan tadi, member dia benti kerja n kerja sendiri jahit manik je kat umah...tapi income riban2...hohoho~~~

Jejak Jari