Jom Kita Kawan!!

03 June 2011

JANGAN JADI SUAMI MCM NI...

assalamualaikum semua....

dah makan ker?hari ni ada sesiapa sambut besday ker? officemate aku celebrate besday hari ni kat nandos..aku x pg sebab nak makan nasi lauk kampung....huhu~~~

so, berbalik kepada topik yang saya cakap tadi ni, sebenarnya, topik ni dah lama sangat dah nak tulis tapi asyik terlupa jer...korang pernah dengar seorg suami memaki isteri sendiri kat khalayak ramai? aku baru semalam terdengar lagi... banyak kali la dengar or nampak adengan menyakitkan hati ni....

Bagi para suami kan, kebanyakannya waktu bercinta ni, semua nya baik belaka....sopan, teguran pun bisik2 x kuat2 sampai org boleh dengar...tapi bila dah kawin n ada anak, lain sikit kan... aku pergi makan di chicken rice shop semalam...bawa anak2 ber 3 tu...dalam tu agak ramai juga lah...

ada 1 family ni, anak nya 2 org..kecik2..mungkin jarak umur mcm anak2 aku... jadi anak2 nya ni buat perangai...menangis meraung2....then aku tengok si ibu je yang sabar memujuk.... si ayah siap maki2 ibu dan anak2 ni.... aku terdengar la dia kata perkaraan "bodoh" dan "memalukan".... pastu muka dia punya lah masam mencuka....org memang lah tengok kalau anak2 menangis kan... jangan keluar perkataan yang tak elok...tambah2 untuk isteri dan anak2... kesian mereka.... aku kadang2 anak2 buat perangai juga...aku dan suami x marah cuma pujuk or buat tak layan kerenah mereka...nanti ok lah.... jangan panggil yang bukan2.... kata-kata tu kan doa...

kadang2 pandangan org keliling pun boleh buatkan kita rasa x selesa...aku pernah dulu, di usha oleh couple yang mungkin tengah hangat bercinta... aku sebenarnya memang pantang kalau org pandang sinis ni...anak2 aku buat perangai, korang tak payah nak pandang sinis....hahaha...guess what? aku buat memek tanya "TENGOK APE"...hahahaha....

1 comment:

ZianaRazali said...

mintak jauh la dapat suami macam ni..menyakitkan hatiii!!!

Jejak Jari