Jom Kita Kawan!!

06 May 2011

Jawap je lah...

fuhh busy betul hari ni.... x banyak boleh menulis....esok ada meeting kat site office..malasnya nak pergi....

semalam berborak dengan hazeeq anak sulung aku...then dia tanya,

Hazeeq: dalam perut mummy ada adik lagi kaaa? 
aku: la adaaa... 
Hazeeq: adik macam aleesya ke macam adik ayuih (nama timangan untuk hariz)....
Aku: tak tau lagi kene tanya doktor dulu....
Hazeeq: kenapa tanya doc
Aku: sebab mummy tak tahu, tak nampak...doktor kene check baru tahu
Hazeeq: hazeeq ada mainan doktor2 sat hazeeq check...mummy duduk diam2 tau (sambil tuding jari)
Aku: Ok2 (layan je la)...

So dia pun check...amik segala barang doktor2 dia... sekali dia letak teleskop (betul ke? aku eja ni? yang doktor letak nak check dada tu)... masa dia check tu aku buat2 batuk teruk2... pastu dia mcm dah cuak... terus dia lari.....hahahaha

aku kejar dia dia xmau datang pasal dia takut, katanya "ajeq lari takut mummy batuk muntah atas ajeq" ... adoiiiii... mcm tu plak budak umur 3 tahun fikir.... dia dah tengok aku muntah2 time pregnen adik2 dia dulu agaknya....

pujuk2 dia, baru dia nak datang balik.... then continue main ABC puzzle dengan dia... kira aku sebut dia cepat2 cari huruf tu.... alhamdulillah dia dah tahu susunan ABC sampai habis.... masa main dengan hazeeq ni, hariz dengan alesya   
tengah tido....tu sempat nak melayan dia....hehehe...kalau tak berrebut la memasing nak perhatian.....

4 comments:

Izyan Masri said...

MUKA HAZEEQ DAH MACAM MUKA ANAK ORNG PUTIH.XD

Ceiler Mun said...

comeynye anak2 akak..geram tengok:)

Ceiler Mun said...

alahai..kelakar la ajeQ tu..hehe~

Liza @ Adzriel AB said...

syoknya nak dpt baby lagi ye..

Jejak Jari