Jom Kita Kawan!!

28 May 2011

BANGGA TAK APA, TAPI JANGAN TERLEBIH

Assalamualaikum...Salam Sabtu semua....
Today kerja...heran sabtu pun keje berlunggok...

Hari ni sorang kakak kat opis ni dapat report card anaknya... bukan main seronok anak dia dapat semua A... aku pun tumpang seronok lah...yer lah, xkan nak sedih pulak kan...

Tapi lama2 macam over plak...mula-mula ok, lepas tu macam terlebih dos plak...x salah kalau ibu gembira dengan keputusan anak tersayang tapi jangan lah melebih2 depan org... tambah pulak bila manager puji, tetiba buat2 tak puas hati dengan keputusan anaknya...kononnya walaupun A tapi markah tak 100...adoi..jadi si manager ni pun puji lah lagi...baru nak senyap....ayoyo....macam over plak....

hehehe...aku anak aku dah pandai mengira pun aku tak heboh2...org tanya jawap je...xder lah nak letak perkataan TAPI lepas tu kan.... anak dah pandai patut bersyukur..jangan terlebih mengharap..kang besar lain jadinya....opsss minta dijauhkan....

aku dulu masa study pernah teman kawan aku pergi HKL bahagian sakit jiwa...jumpa dengan abang nya yang ada gangguan jiwa lepas putus tunang... seram gak la dalam tu...kita masuk semua pesakit2 datang dekat...tapi kene kontrol...dalam wad sakit jiwa tu, ada beberapa pemuda yang baru masuk...rata2 pemuda universiti or lepasan sekolah...semua diaorg tu pandai2..menurut staff kat sana, pemuda2 tu akibat tertekan dengan desakan keluarga...dan ada yang x boleh nak terima kenyataan bila keputusan merosot.... wallahualam.....

aku sekarang kadang2 stress gak bila hazeeq xmau baca buku...tapi dalam diam dia dah tahu semua...contoh dari lagu ABC yang kita nyanyi...senyap2 dia dah hafal sampai Z dan boleh kenal huruf.... bagi aku dah ok dah...untuk umur dia....xkan dia 3 tahun aku nak paksa dia mengeja perkataan 4 suku kata kan....biar slow2 jer....

hikhikhik..ni masa aku do menaip ni pun, org tu lom abis berbangga....ah lantak lah....

2 comments:

Yan said...

biasela tu eksaited sgt tu... smpai tak perasan dia over dan org meluat..

sumtimes blogger2 pn camtu gak kan.. wat entri pasal anak pandai itu ini.. dia kata dia wat untuk rekod sendiri.. in future bole baca balik n igt balik.. psl memori takleh nak simpan semua (kononnya gitula) tp blogger lain yg membaca rase meluat.. kata mereka over.. benda camtu pn nak wat entri.. kata org tu menunjuk2 plak.. huhu serba salah tul..

wat2 tak dengar jela zura yerk hehe..

Zura said...

hehehe...betul tu yan..
zura bukan aper, kalau nak bangga x salah tapi jangan over sampai org xlarat nak puji2...haha..

hari sabtu ari tu memang buat2 bz jer...puji sekali sudah...malas nak puji banyak kali..

Jejak Jari