Jom Kita Kawan!!

14 April 2011

Cemburu?? Tak per.....

Assalamualaikum semua....
dah lunch ker? harap semua dah makan yer...alhamdulillah...

Hari ni aku nak membebel pasal cemburu... korang pernah hadapi or tangani kes cemburu? kategori cemburu tu banyak...ada cemburu buat2...ada cemburu buta... ada cemburu suam2 kuku....
acctually aku ada menjadi pendengar dan perunding untuk seorang kawan yang ada masalah x boleh nak tangani masalah cemburu... bukan dia yang cemburu tapi pasangannya yang amat2 kuat cemburu... sehinggakan dia rasa x boleh nak buat apa2 dengan sendiri....semua kene report....

dia dah tanya aku...jadi aku jawap lah ikut cara aku... acctually, aku suka kalau suami aku cemburu... seyes cakap...lagi kuat dia cemburu lagi aku suka... sebab tandanya dia sayang kita...n takut kita buat perkara yang dia x suka...so aku nasihat pada si polan ni, kalau pasangan u cemburu, just terima...ambil dari sudut positif... kalau ambil dari sudut negatif nanti memang u akan rasa terkongkong.....  kalau ambik yang positif jer, nanti u akan rasa secure dalam relationship tu...

bayangkan kalau suami/ pasangan langsung tak cemburu? banyak pulak kita nak test skill nak bagi dia cemburu... kan haru biru.... cemburu bukan bermakna dia x percaya kita... cemburu pada aku tandanya dia x nak kita buat sesuatu yang boleh memutuskan hubungan yang terjalin.....

Cik Puan Zura

No comments:

Jejak Jari