Jom Kita Kawan!!

02 April 2011

G.I.L.A B.E.T.O.L !!!

Harga minyak naik lagik.... korang semua dah tau kan.......
Geram lah... Serius geram gila... asyik naik jer... Tak boleh ke bagi subsidi lebih?? Kami kan bayar cukai pendapatan.... pg makankat restoran pun kene bayar 6% gov tax tau.....

Aku geram bukan apa, memang mampu nk tampung walaupun minyak naik 20sen... tapi rasanya kan baru lepas naik jer? ish...kalau nak naik pengangkutan awam ke tempat kerja, mana ada.... bas pun TAK ADA tau... Teksi ada tapi MAHAL....gila la...

rasanya kalau naik lagi mau aku pg kerja kayuh basikal ni.... kalau ramai2 kayuh basikal biar nanti banyak stesen minyak lingkup (ye ker).... dah la gaji susah nak naik, ni barang2 keperluan asyik naik jer... apa yang rakyat dapat ni????? cube terang sikit........aku x faham... mula2 barang keperluan runcit naik, sampai aku minum teh ais pun harga RM3.90....ni minyak lak naik... lebih baik x yah pakai kereta.... SAPA kerja kat GLENMARIE calling2 aku....kita leh kayuh basikal sama2 nak2?? hehehe....aku sanggup kalau ada member....sampai office tukar baju ah...

seronok da dapat sedikit subsidi air di selangor ni....kalaula boleh guna air sebagai bahan bakar kereta.... senang hidup.. ni la bukti, ORANG KAYA BERTAMBAH KAYA, ORG MISKIN BERTAMBAH MISKIN...

Aku dok perati sekarang ni, banyak majlis2 yang tak berapa menguntungkan rakyat dianjurkan.... kalau ada pun yang ala2 untuk rakyat, tapi tetamunya, aktiviti dan hanya VVIP je yang join.... duit rakyat yang digunakan..... setakat lawatan2 yang x berapa nampak nak beri kebaikan pada rakyat...tak yah lah buat.... duit rakyat tu lebih baik salurkan pada yang berhak.... KAMI la... RAKYAT MALAYSIA....

Geram.....

p/s: suka hati aku nak tulis apa pasal ni..... kalau boleh nak kutuk gila2....tapi kang masuk ISA plak.... sian anak2 n laki aku lak...

sabor je la....

4 comments:

MizzTina said...

hurmm...mkin pokai la nnt...nek beskal je pasni..

Zura said...

tu la mizz.. naik basikal or guna diesel...hadeh...

MizzTina said...

diesel pencemaran lak...beskal mesra alam... =)

Zura said...

hehe...mizz, leh diambil kira ni...kalau kat malaysia ni ramai pakat naik beskal, confirm akak join... save banyak oooo

Jejak Jari