Jom Kita Kawan!!

21 March 2013

Bila Anak Jatuh.......

Pengalaman pertama anak jatuh sampai luka besar... sambil sedang berehat lepas makan, dikejutkan dengan tangisan anak sulung, Hazeeq.. jatuh semasa lari2 di tangga... maka luka lah sudah kaki dia....ingatkan tak ada apa-apa sebab dia senyap je...

 lepas husband tengok terus dia menjerit "YA ALLAH LUKA"... aku pun memang terkejut amat... rasa berdebar je dada... sebenarnya luka tak dalam mana... tapi sebab 1st time dia luka teruk sampai darah macam tu... 

Kalut kami anak beranak bersiap nak bawak dia pergi klinik... dalam masa tu lagi teruk dia nangis bila dengar kami nak bawa dia ke klinik... terus cakap tak sakit... aku dulu-dulu masa kecik memang kalau luka macam tu tak ada pergi klinik... biar lah baik sendiri jer...maklumlah masa kecil-kecik dulu terabai dek kerana tak ada ibu kandung... huhuhu~~~

Macam tu lah bila dah jadi ibu bapa ni kan... memang gelabah sangat bila sesuatu jadi kat anak-anak... walaupun jatuh sikit...Tapi hazeeq petang hari yang sama dia terus lari-lari join adik Hariz dia... ada lah duduk diam kejap dalam 1 jam. Tapi bila adiknya umpan, terus dia join lari-lari walaupun terjengket-jengket...

semoga Allah sentiasa melindungi anak-anakku... Amin...

1 comment:

mama3heroo said...

bdk2 biasa la tu..nak membesar..kalo x jatuh mmg x sah

Jejak Jari

Terima Kasih, Datang Lagi Yea!!