Jom Kita Kawan!!

20 October 2011

~ PENGUAT SEMANGAT IBUBAPA~

Masa bujang-bujang dulu, tak terfikir nak bekerja kuat dengan target nak hidup senang...
Rasa cukup lah kalau semua keperluan diri dapat dibeli...

Bila dah kawin, pun tak terfikir nak bekerja kuat sangat...
Rasa cukup lah kalau mampu membeli barang-barang sendiri dan suami...maklumlah baru berdua...
duit yang ada pun berjoli aja.....

Bila dah ada anak sulung, masih di takuk sama... cuma terfikir nak berbisnes tapi tak betul-betul berusaha untuk start bisnes or cari side income... maklumlah...baru bertiga... hehe

selang beberapa tahun...anak dah nak masuk 4...baru terkejar2 untuk membuka bisnes.... rasa mcm masa tak cukup... kalau boleh esok dah nak ada syarikat sdn bhd sendiri.... rasa macam tak sabar2...berkobar2...Kalau boleh sebelum anak-anak masuk sekolah, sudah nak ada semuanya....kadang2 macam angan-angan jer... jadi atau tidak belum pasti...

anak-anak lah punca kekuatan ibu bapa...
punca ibu bapa berusaha gigih kearah memantapkan ekonomi keluarga...
untuk kesenangan anak-anak... tak mahu anak-anak ketinggalan dalam kesenangan hidup..
yang penting, tak mahu anak-anak rasa apa kesusahan ibubapa masa kecik-kecik dulu...

Rezeki Allah tu luas sesuungguhnya...
Bila tertutup satu jalan, tak bermakna semua jalan dah tertutup untuk kita...
Harus ada usaha...baru dapat hasilnya...

Dalam masa yang sama,
tak mahu juga anak-anak terlalu mewah dengan kebendaan...
tapi bila duit dalam tangan melimpah ruah,
rasa tak sampai hati kalau tak dapat penuhi kehendak anak-anak....

2 comments:

suhaina laui. said...

betol tu sis....skrg ni byk mane yg dikejar pon pasti xckup....

Cik Puan Zura said...

su ~ tu lah... tapi untuk anak2 kene gagah kan juga kan...

Jejak Jari

Terima Kasih, Datang Lagi Yea!!