Jom Kita Kawan!!

05 October 2011

~ Seronok Kalau Banyak Duit ~

Seronok kan kalau banyak duit..
mak selalu kata, duit tak menjamin kebahagiaan...betul tu...
tapi zaman sekarang kalau x ada duit memang susah nak teruskan hidup...terutamanya kalau dah ada anak-anak kan... sebab tu org sanggup buat apa sahaja untuk dapatkan duit lebih...

aku dalam nak berenti kerja ni, risau juga kalau menyusahkan hubby nak sorang2 cari income... maka start sekarang ni aku  nak kene cepat2 cari cara untuk dapatkan extra income. Anak dah 4 nih...huhuhu~~~ tapi aku yakin rezeki tu ada dimana-mana... hatta menjual nasi lemak kalau ikhlas buat dan sedap, tentu boleh menjana income yang banyak...cuma kene rajin berusaha kan... hehehehe..

beruntung pada anak2 yang dah dilahirkan dalam keluarga yang berduit... masa depan insyaAllah cerah kan...




6 comments:

Papa Mifz said...

duit bukan segala2 nye tp x dinafikan sgt penting untuk meneruskan kehidupan...huhu

Cik Puan Zura said...

kan papa mifz...
sebab sekarang semua benda guna duit..

Puan Kutu said...

duit tu penting..tp klu terlalu byk boleh menyebabkan tamak dan bakhil..:)

Hanis Azla said...

duit bukan segalanya.. tp segalanya perlukan duit.. akak sebelum bertukar kepada kerja skrg yg gajinya kurang melebihi 1k sebulan dulu pun risau juga.. tp bila kira2 balik dan semua kelas tambahan anak masih boleh dibayar akak cekalkan hati juga berhijrah..
Alhamdulillah.. rezeki dari Allah tak pernah kurang untuk kita.. so untuk zura jgn risau sgt.. InsyaAllah, rezeki Allah sentiasa ada untuk kita selagi kita berusaha..

Cik Puan Zura said...

puan kutu ~ betul tu..org banyak duit akan bakhil sedikit sebab dia tau nilai duit tu susah nak cari...

Cik Puan Zura said...

kak hanis~ tu la kak...risau sangat.. pada diri sendiri tak...tapi takut kan kalau keperluan anak terabai..
InsyaAllah saya akan cuba kekalkan hati..

Jejak Jari

There was an error in this gadget