Jom Kita Kawan!!

07 June 2011

SAYANGI DIA JANGAN SAKITI

Assalamualaikum...

Apa kabar semua? semoga semua sihat dan dilindungi Allah...
Macam2 berita baru2 ni kan...Paling x boleh dilupakan kes bayi dicampak dari flat...
Kenapa diaorg buat macam tu kan? Kan dah mengandung 9 bulan, bila lahir kenapa tak jalankan tanggungjawap?

Kalau pun malu, pindah ketempat lain....bina hidup baru...jangan tambah dosa yang sedia ada...membunuh tu bukan sikap yang baik...tambah pula anak sendiri...yang dah dikandung 9 bulan...Allah tu maha adil, kalau dah terlanjur, cepat2 insaf dan bertaubat...insyaAllah semuanya ok...jangan membunuh bayi yang tak bersalah....

sekarang ni ramai org nak anak angkat...kalau boleh jangan bunuh / buang bayi tu....serahkan pada yang mahu....tinggal dirumah kebajikan...serahkan pada tangan manusia...jangan tinggal dalam kotak...kesian bayi tu...

pada yang pernah buat dosa besar ni, korang kene pk, anak ni anugerah yang paling agung...paling berharga...harta yang infiniti nilainya....kalau satu hari nanti, dah bertaubat, boleh ke maafkan diri sendiri sebab membunuh darah daging sendiri?

Selalunya, kita dengar bayi menangis hati sayu jer...cepat2 beri perhatian....apa dalam fikiran korang masa korang ambil keputusan untuk lakukan tindakan tak bertanggungjawap? tutup kesalahan didunia? di akhirat boleh ke nak ditutup? besar dosanya kalau membunuh....

Alfatihah kepada bayi-bayi yang tak berdosa yang dibunuh ibu bapa sendiri....semoga kalian lebih bahagia di Syurga...

2 comments:

Zuwairi Aiman said...

Salam kunjungan, blog yg menarik.. senang2 singgah la ke blog saya ;)

http://www.zuwairiaiman.com

Cik Puan Zura said...

Tq Zuwairi..ok nanti saya buat singah balas ye..

Jejak Jari

Terima Kasih, Datang Lagi Yea!!