Jom Kita Kawan!!

06 May 2011

Bercuti Tanpa Anak-Anak??

Assalamualaikum semua...

dah lunch ker? aku lunch nasi goreng tomyam hari ni... sedap nyaaaa....
ok2 berbalik pada tajuk post ni, korang pernah tak pergi bercuti tanpa anak? hahaha... soalan cepu emas...

tak der...tadi ada sedikit perdebatan kecil antara aku dengan kawan opis ni...pasal bercuti tanpa bawa anak...siap ambil pakej bulan madu lagi..kalau korang boleh ker? aku terus terang cakap...bukan lah bermaksud nak menduakan suami kalau kita still nak bawa anak2 ikut bercuti kan... tapi sampai hati ke nak tinggal anak2? walaupun yang jaga tu family sendiri - mak ke or mak mentua...

kalau aku, memang x sanggup...walaupun dalam kereta sedikit haru dengan anak2 yang 3 org dan masih kecil, tapi aku tetap  nak bawa diaorg...kemana aku pergi pun nak bawak la....alkisahnya aku berdebat tu dengan org yang belum ada anak...yang dah kawin tapi belum nikah... yang selama ni takut nak ada anak.... tentu la dia x ada perasaan keibuan kan? kan?

jadi walaupun dia ada point "kesian kat suami" bagi aku point tu x masuk di akal.... suami dah bergelar bapa kan...tentu dia pun anak bawa anak2.... kalau nak berdua2an dengan isteri pun x ada masalah kan...tunggu anak2 dah tido...haha...kene lah toleransi....

anak2 penyeri rumahtangga...kalau bawa anak2 bercuti boleh tengok kerenah mereka... kesian kan, kita berseronok anak2 terperuk je kat rumah....


                                                         

2 comments:

queline said...

setiap org ada pendapat sndri...mungkin ada org selesa berjalan tanpa anak2...ada yg tidak...cara org tk sama...kalo cara akak, ke mana jua pergi, anak2 kena ikut..lg tk senang hati perut kalo anak tk de depan mata....

Zura said...

yer lah kak...hehehe...
mungkin lain org lain cara kan...
mcm zura pun pernah sekali je terpk nak jalan ber2 tapi sekerat jalan jer patah balik...

Jejak Jari