Jom Kita Kawan!!

04 May 2011

Bila Suami Jadi Tukang Masak

Pernah tak suami anda memasak untuk anda... tatkala anda kurang sihat... antara pengalaman yang tak dapat dilupakan lah kan... hehehe...best sekali sekala suami sediakan makanan.... x boleh selalu la...kang dah terbalik plak....Aku baru baik demam.... teringat jer kisah masa berdua dengan suami...masa belum dapat anak....

korang pernah makan nasi ayam kuah hot dog? hehehe...aku pernah...fes time makan...bukan beli kat restoran.... hasil tangan suami aku sendiri...masa aku demam...aku minta dia masak nasi ayam...kerana dia pernah kata senang...masa kami belum dapat anak dulu, selalu dia tolong aku kat dapo...tolong kacau...ahahaha... jadi time aku demam dulu2...dia offer nak masak nasi ayam...aku kata ok jer.. bau memang wangi jer....walaupun tunggu 2 jam baru siap....kekeke...

so, bila dah siap, nasi ok dah kuning cantik dan x mentah.... ayam pun ok dah goreng rangup x hangus..... bila rasa kuah sup tu...ada rasa pelik sikit...... suami aku letak hotdog... haaa dia kata nak kelainan sikit.... tu dia letak hotdog ayam.... tapi x tipu lah...memang sedap..... lain dari yang aku buat..... sambil hirup kuah boleh makan hotdog... agak teliti gak...suami aku siap hiris hotdog tu... fuhhh memang marvelesss....

x dinafikan banyak chef terkenal terdiri dari kalangan orang lelaki.... sebab apa? aku ambil contoh, sebab mereka banyak kreativiti... sebab tu masakan dari diaorg sentiasa menarik dari hari ke hari..... contohnya Chef Mat Gebu..aku walaupun selalu masuk sana...jadik silent reader... hasil air tangan dia memang best.....

suami aku pulak, sekarang, rajin goreng hotdog..asal malam je kitaorg berkelah hotdog..dia suka cara dia masak katanya....aku ok aje..jadi tukang komen je...masin ke, tawar ke.... huhu~~

sekarang ni dah ada anak2....kalau nak masak tu...dah macam kenduri kendara dah kat dapur...ader je yang nak menolong KACAU.... tapi best...meriah jer...sorang tolong amik pinggan, sorang berdiri atas kerusi semata2 nak tengok lauk atas dapur.....

Coretan, Cik Puan Zura

6 comments:

Liza @ Adzriel AB said...

kdg2 akak suka juga suruh hubby masak bila malassslah sgt. apa dia masak, kitaorg makan aje.

Zura said...

hehe..best kan kak kadang2 bila makan masakan suami...

Axie04 said...

bila suami memasak
rasa cam sedap je
walaupun sekadar ikan goreng

Zura said...

Betul tu axie04...walaupun goreng telur pun dah rasa sedap...haha

qellissa said...

penah lah suami masak, tp x sedap..hahaha...tp sebab demam kan ..layan jelah mkn time tu pon tekak bukan ada rasa...

Zura said...

hahaha qellissa...wlalaupun rasa x sedap mcm kita tapi still mcm best je kan dia masak...

Jejak Jari