Jom Kita Kawan!!

11 May 2011

Kehilangan yang memeritkan....

korang ada baca kosmo ari ni? kisah kat muka hadapan sedih la....kisah anak berusia 7 tahun dan adiknya menyaksikan sendiri ayah mereka meninggal dunia....kemalangan... sayu sangat sebab anak yang berusia 7 tahun tu siap peluk betis seorang penduduk kampung sambil merayu selamatkan ayahnya.... Ya Allah, besar kan dugaan anak2 tu... mesti kenangan yang paling pedih dan sedih yang mereka lalui...semoga mereka tabah...dan semoga roh ayah mereka dicucuri rahmat.... aku baca berita tu pun dah bergenang air mata...sebab mcm boleh bayangkan semua tu....sedikit sebanyak...walaupun aku belum pernah alami perkara sebegitu....

awal bulan ni banyak betul berita kehilangan insan tersayang yang aku baca...kebetulan officemate beli kosmo jadi sempat lah aku membaca... pada hari ibu tu, ada kisah dimana seorang ibu kehilangan 3 anak serentak masa berkelah di kawasan air terjun x silap aku.... Ya Allah...semoga si ibu tabah.... dugaan Allah... dalam terbaca kisah2 mcm ni aku selalu berdoa semoga umur orang2 yang aku sayangi dipanjangkan dan di kurniakan kesihatan... pada ibu2 dan ayah2 yang kehilangan anak2 tersayang, semoga kalian terus tabah dan pasrah....

kat office aku pun ada berita mengejut.... site staff yang menjalani pembedahan jantung kekarang dalam keadaan kritikal.... hanya 28% peluang yang ada... Semoga Allah panjangkan umurnya...amin...

Dugaan Allah berikan pelbagai cara...aku tiap hari berdoa semoga aku tak menerima dugaan kehilangan org tersayang...aku tak kuat... untuk menerima berita kehilangan insan2 terpenting dalam hidup aku... amin...

3 comments:

Jejak Jari