Jom Kita Kawan!!

22 July 2011

Entry: Kalau Nak Mummy Join, Uh Uh dulu

selamat pagi semua...semoga semua kawan2 sihat walafiat...

Entry pagi ni entry tentang anak teruna sulung lagi...hehehe.. oleh kerana perkara ni dah 3 kali jadi, rasa mcm lucu sedikit...

Hazeeq ni suka sangat main game xbox... kira tv kat umah dia kongker dari kul 5 petang sampai time dia tido kul 930 malam...secara tak langsung aku ngan suami jadi org x tengok berita...kuikuikui... mengalah je ngan anak...

sambung citer, hazeeq kalau main game Toy Story 3 tu, nak ajak org join..supaya dia leh tembak kita dalam game tu... dah macam game serang hendap jadiknya...kadang2 angin gak, tapi kelakar... so last 3 week dia ada ajak aku join, kebetulan MIL kata dia nak buang air besar tapi dok kepit kaki tahan-tahan...so, dah bukak kan game kat dia, aku pun buat2 tak nak join...sekali dia paksa aku join, aku cakap "Kalau nak mummy join, hazeeq berak dulu, kalau tak tak mau main ngan hazeeq".... ater nyer, dalam sekelip mata aku masuk bilik, tetiba bau busuk...rupanya dia betul2 buang air besar... wahhh..lepas basuh tu, dia claim balik janji aku...so aku pun main la game ngan dia sampai kul 8 selang seli layan adik2 dia...

x lama lepas tu, hari yang lain perkara yg sama jadi gak...aku ulang sama mcm kat atas, suruh dia berak dulu baru nak join.... guess what??? betul2 dia teran...adoi... kali ke 2 tu baru naik hairan sikit2 jer....

Then semalam, nampak dia dok terkepit2 kali kat depan tv.... sebelum dia cakap apa2 aku direct je test ayat "Klau tak berak mummy xmau main"... kekekekeke....mcm biasa la... dia pun berak...

abis citer kat hubby, rasanya lepas ni dia akan tahan berak sampai aku balik keje...semata2 nak ajak mummynya join main game..... pk balik kelakar dan x patut plak... macam2 kerenah budak2 sekarang...
yang kelakarnya tu lepas tu hazeeq siap cakap "haaah, baru lega perut hazeeq niiii".....

anak-anak...

4 comments:

Puan Kutu said...

amboi lamanya main game..:)

nuRuL haNis said...

betullah, anak2 sekarang cpat pandai. kena2 yg baru mula berckp. keletahnya melucukan!

Zura said...

Puan Kutu: tu la..memang lama dia main game...

Zura said...

Hanis: betul2..memang budak2 sekarang cepat pandai..

Jejak Jari