Jom Kita Kawan!!

02 August 2011

RAMADHAN KE 2 SAYA

Alhamdulillah...

semalam dapat berpuasa penuh...hari ini pun mcm dapat berpuasa penuh. Malu lah kan kalau x boleh nak tahan lapar sekejap jer...

macam mana 1st day kunjungan ke bazar kwn2? ok tak? saya semalam agak upset sebab tak dapat apa yang di idamkan... dapat cari tapi x sedapp seperti yang diidamkan... Bulan puasa ni saya sangat suka makan NASI KERABU + DAGING BAKAR yang sedap dan banyak ulaman...

semalam bazar di bukit jelutong ni memang mengecewakan... tak banyak makanan yang sedap... bulan puasa ni, kan bagus kalau dapat cari nasi tomato ayam kurma yang sedap dan pekat... ataupun nasi dagang... ataupun nasi kerabu yang daging bakarnya betul2 bakar dan x liat sampai terlekat kat tekak...hehehe...

oh ya, nampak gayanya tahun ni banyak makanan naik harga... paling naik banyak ialah air..semalam beli air asam boi dengan harga RM3.50... fuyooohhh memang naik gila lah...nak kata gula, x banyak plak gula dalam tu...tawar jer rasa...so, hari ni xnak ke kedai tu lagi dah...

tahun ni rasa sayang je x dapat berniaga....tahun lepas sempat berniaga...seronok bila makanan habis terjual...aku jual cucur udang kuah kacang....org beratur jugak lah tunggu order....hehehe...tahun ni x sempat nak masak...insyaAllah tahun depan ingat nak berniaga semula...seronok sambil2 berniaga dapat pengalaman...

sebut pasal berniaga ni, aku nak buat silent promotion ni...kalau2 ada kawan2 yang nak beli kerepek ubi dan kerepek pisang, boleh lah inform saya... saya memang tiap2 tahun ada jual kerepek ubi pelbagai perasa dan kerepek pisang masin dan sira... popia simpul inti serunding ikan pun ada juga..kalau nak order boleh lah inform ye....terms pembayaran adalah Cash on Delivery... :)

tahun ni alhamdulillah ada rezeki dekat raya....lepas letih promote2 kat kawan2 akhirnya dapat juga beberapa tempahan...org kata rezeki org mengandung...hehe...alhamdulillah....

petang ni korang masak aper? best kan dapat masak untuk keluarga... hasil air tangan sendiri makan pun sure x sakit perut sebab kita tahu tahap kebersihan nya.... mcm saya ni beli di bazar, tawakal sahaja lah....

salam ramadhan ke 2 dari saya

4 comments:

NzA said...

wah, syok gak tu brniaga bln ramadhan....

moga zura terus diberi kekuatan utk menghabiskan puasa...InsyaAllah..

Zura said...

tq kak NzA...

Puan Kutu said...

best tu berniaga time puasa.bln ramadhan mmg memberi rezeki..:)

attyfir said...

owh naik harga ye makanan ngn air kat param..

kty jrg g param..selalu masak je..kalo pegi pun weekend je..itu pun along je pergi sorg..

Jejak Jari