Jom Kita Kawan!!

17 March 2011

Pokok ape nih?

Hobi sekarang ni suka snap gambar...sambil teman anak2 bermain di halaman rumah sempat lah ambil gambar pokok bunga yang ada... ada yang tahu nama pokoknya (rasanya korang pun tahu)... ada yang tak tahu namanya... ambil gambar anak2 tapi x berapa bagus hasilnya pasal diaorg tengah bermain... camera biasa jer x boleh nak snap aktiviti pergerakan dengan sharp...

Hasilnya.....

pokok ni tak tahu apa namanya... kemboja ker namanya?


yang bunga rasa baru nak kembang...

Ni tak tahu nama pokok nya...tapi kalau tgk dari dekat macam bentuk burung nuri/kakaktua... lawa x banyak daun...daun ada color pink & hijau...


ni bunga raya kacuk... lawa kan???

yang ni pun bunga raya kacuk...lawa sangat....3 layer tau... kaler orange...
bunga2 ni semua bukan lah saya yang menanamnyer.... ibu mentuaku yang tanam....naik elok jer....kalau saya yang tanam mungkin x berapa elok mcm ni..... hehehe...



2 comments:

Fadzillah Kamarudin said...

yang no. 1 kalau x salah bunga melur kan?

Zura said...

yup2...bunga melur... :)

Jejak Jari

Terima Kasih, Datang Lagi Yea!!