Jom Kita Kawan!!

30 March 2011

SEBAB AKU CAKAP BESAR KE??

Aku tak tahu la benda ni jadi kat aku sebab aku cakap besar atau pun aper...
tapi aku cakap ni sebab nak ngajor anak sulung ku...
selalu sangat dia kata hazeeq xnak masuk bilik air, TAKUT ANTU...
berkali2 aku cakap, BUAT APA TAKUT ANTU, TAKUT ALLAH AJE...KALAU TAKUT ANTU SEBUT ALLAHUAKBAR... mcm gitu la lebih kurang...

kadang2 lalu kat bukit2 gelap2 pun dia kata EEE...TAKUTNYE...TAKUT ADER ANTU... aku pun jawap mcm yang sama ngan kat atas tu....

kebelakangan ni, aku rasa mcm BENDA ni nak kenekan or nak kacau aku...kadang2 tengah tido ada benda mcm duduk kat kaki...kadang2 rasa mcm ada benda kat bucu bilik (kes tiba2 terjaga)... pernah sekali tu... mimpi real gila....lawan dengan antu (tak ingat sapa menang, rasanya aku)... tapi bila terjaga tu, kat tangan pedih gila..mcm kene kuku tajam....Aku tak seram tapi aku GERAM... tulis kat sini x apa pasal antu ni x tau tenet ni kot... walala...

semalam, aku bangun nak tukar pampers anak2, dalam kul 3 pagi mcm tu...
masa bangun tu, dalam cermin nampak mcm ada something...then bila toleh lagi dah ilang... tak nampak muka ke apa la just nampak mcm byg itam...bulu tengkuk ada la naik sikit... meremang ek org kata...
dalam hati aku kata "MEMANG SAH ADA NI"... spontan aku kata, XMAU SAKIT JANGAN KACAU AKU ANAK BERANAK... ntah la dia faham tak... tp aku ada baca ayat kursi la lepas tu.. pastu azan....

tiba2 tengah baca tu, leh plak hubby bangun cuit aku, terkejut gila badak sumbu masa tu.... ingat kan BENDA tu plak... hubby ingat aku ngigau sampai baca ayat2 tengah2 pagi buta...

pelik kan... dalam bilik tu aku solat, sblm tido baca ayat suci semua...zikir2...
mcm mana BENDA tu leh masuk???


7 comments:

Qalesha said...

Aiii kak, serem jer bunyik nye yer.. Kdg mmg tanak percaya sgt, tp mmg ade kan.. huhuhu... yg penting jgn le dia tunjuk diri.. Kuatkan semangat...

Liza @ Adzriel AB said...

kena dengar juga apa budak kecik kata. cuba beli cd rukyah..pasang kat rumah. boleh search kat internet.

cuba jenguk blog kawan akak ni ;

http://yulbit.blogspot.com/2011/02/penawar-utk-nuha.html

Yan said...

mgkin bdk2 tu da nampak dulu kot zura...
kenapa dia ske sebut3 camtu..
ke mmg ade orang sekeliling yg ske takut2kn dia

Zura said...

angah > yer jangan lah dia tunjukkan diri... amin...

kak liza > ok nanti jap lagi saya jenguk... tapi kan baca ayat kursi pun benda tu boleh lepas masuk ker?

Yan > agaknya la...mungkin dia nampak..org takut2kan dia biasa lah contoh kalau dia nak pg masuk tempat gelap, nanti org kata "masuklah nanti antu ambik"...dulu la... yang dia dok sebut2 ni semenjak kebelakangan ni jer...

aanie said...

hehe..kelakar lak cite hantu ni...seram kelakar kot....ngeee..

Sunah Mohammad said...

erkk..akak, gi darussyifa' la berubat..mungkin ada tu...huhuhu..mintak tolong ustaz buangkan..

Zura said...

aanie~ kelakar ek...kelakar seram tu..

sunah~ ingat kalo benda tu muncul diri baru gi kut..so far akak bani lagi nak lawan2..

Jejak Jari

Terima Kasih, Datang Lagi Yea!!