Jom Kita Kawan!!

31 March 2011

KOT YE PUN JANGAN LA LEPAS TANGAN..

Pernah tak korang menjadi pendengar tentang member2 bercerita bertuahnya mereka dapat suami/pakwe/tunang mereka? kira dari isnin ke jumaat asyik dengar kisah tentang pasangan mereka jer... sidia baik hati, sidia boleh tolong jaga anak 24jam, sidia selalu beli bunga, sidia selalu sms...sidia kuat cemburu... well kalau dapat yang begitu baik alhamdulillah.... kalau dapat yang baik tapi ada udang sebalik mee agak haru biru....

sebenarnya, semua perempuan inginkan lelaki yang baik dan sayang mereka sepenuh hati... perempuan ni sensitif kan... hati cepat terasa dan sentiasa inginkan perhatian lelaki...kalau waktu bercinta ni aku rasa lelaki memang akan layan semua kerenah manja2 gedik2 kekasih hati... tapi bila dah berkahwin??? ilang sikit demi sedikit...perhatian lebih tertumpu pada kerjaya dan anak-anak...isteri kadang-kadang makan hati...lelaki kene tahu kalau dah kahwin sekali pun, perempuan suka sangat dilayan seperti waktu bercinta...

alkisahnya, masa tunggu hubby main game dengan anak teruna sulung ari tu, aku ternampak pasangan anak 2 ni... kesian isterinya... anak kecik buat perangai, anak besar pun merengek2.... dua2 si isteri kene handle...pujuk... ye lah mungkin kan pujukan sorang ibu lebih berkesan... tapi tak salah jika si ayah turut pujuk salah sorang anak...jangan buat muka selamba n harap isteri dapat buat sorang2...kalau kat umah mungkin x apa...tapi di khalayak ramai toleransi lah sikit... kan anak tu anak awak juga kan... guess what?? si ayah nya sibuk ber SMS.... teruk kan..... memang teruk!!! isteri tu mcm mati kutu kat situ.. ye lah budak kalau buat perangai bukan senang nak pujuk.. perangai yang jenis meraung2 meronta2 tu... aku pun kalau kat umah mau pening kalau anak2 buat perangai serentak ni...hehe...

so, hargai isteri....kalau dah bawa anak bini jalan2 kat mall ujung minggu, luangkan masa dengan mereka dengan sebaiknya...bukan bawa n lepas tangan...jangan asyik ber SMS or bergayut kat phone mcm awak tu masih orang bujang...


4 comments:

Sunah Mohammad said...

aiyokkk...moga suami saya nanti seorang yang penyayang..ameen...

Zura said...

heee... amin doa sunah ni..leh makan nasi minyak

Qalesha said...

pernah juga tgk situasi mcm ni.. hehe

Zura said...

geram kan angah? kesian amat...

Jejak Jari

Terima Kasih, Datang Lagi Yea!!