Jom Kita Kawan!!

12 March 2011

Kene pukul!!





selalu, kalau balik kerja, letih & tension... but bila lihat wajah dan senyuman anak2 rasa hilang semua m00d yang negative...sebab tu org kata, anak-anak penyeri hidup...walaupun anak2 buas bila umur 2-3 tahun...tu lumrah lah kan... xboleh marah-marah atau pkul2...mesti cakap dengan cara lembut..pendekatan psikologi...

tapi aku, ada juga pukul anak2...Hazeeq dengan hariz lah sebab mereka sedang diumur 2-3 tahun ni...pukul tu sebab nak ajar mereka jangan ulangi benda yang salah... kadang2 kene bertegas jugak kan... takut nanti bila besar xboleh nak diajar...kecik2 senang dilentur...

tapi kan, lepas pukul anak2 rasa bersalah sangat...kadang2 tengok dia menangis, airmata kita pun menangis...erm... tp harus juga dipukul untuk ajar dia jadi insan berguna...


p/s:- aku pukul bukan kuat...slow2 jer...bukan macam pukul lipas k...
Cik Mek molek kat bawah ni pulak lom kene rotan... perangai suci lagi ni...hehehe..lom buas2...
manje je lebey...




No comments:

Jejak Jari

Terima Kasih, Datang Lagi Yea!!