Jom Kita Kawan!!

14 March 2011

2 kali dah kene ni

salam 1 malaysia,

dah breakfast ker korang semua... hope dah lah yer...
hari ni saya x breakfast... sebab dah 2 kali kene ngan org yang sama, tempat yg sama, masa yg sama cuma menu je lain...

tempat ni baru bukak kat area office saya ni...nampak memang gempak la banding ngan kedai mamak yg selalu saya kunjungi sebelum ni... masa 1st try dulu, pelayan tu bagi menu dan bila saya tanya ada koey teaw goreng dia angguk dan kata ada... so order la...

tunggu punya tunggu, hubby pun dah abis makan...baru pelayan tu datang dan selamber je kata "maaf puan, koey teaw tak ada pagi2....." angin nya saya!! terus saya kata, "tempat ni dah bukak dah lebih sebulan, tak kan korang tak tau pagi2 tak ada koey teaw, sepatutnya masa saya tanya tadi dah boleh kata tak ada"....... anginnya.....

last2 saya x breakfast langsung hari tu...hubby ada kata "lain kali jangan order goreng pagi2 mesti la x ada" tapi saya fikir, budak tu patut tahu kalau x ada goreng2 pagi2 kan...tempat tu dah buka sebulan...so BUKAN SALAH SAYA.

Kes ke 2 plak, pagi tadi...budak yang sama jugak.... since hubby dah pesan jangan ngamuk2 kali ke 2 pg sana so saya buat muka manis la time order... simple n normal order Kaya Butter Toast & telur separuh masak...dah suruh budak tu repeat order dan betul semua order yang dia repeat... so tunggu dalam 15 minit masih x sampai2 telur separuh masak...sampai hubby dah abis makan, saya pun dah malas nak tunggu...syak ada yang tak kene...

so terus pg kaunter nak cepat blah dari sana... masa tengok resit korang tau tak apa yg jadi?? rupanya budak pelayan tu tak order telur separuh masak yang saya order... hanginnyaaa!!!.... satu jer perkataan untuk dia, "NGOK" punya budak...

tak pasal2 saya tak breakfast dengan kenyangnya pagi ni....

No comments:

Jejak Jari