Jom Kita Kawan!!

07 April 2011

TELUR PUN NAK BUAT???

korang mesti dah baca kan pasal kes TELUR TIRUAN? Yer lah berita dah dari pagi tadi...aku baru tau,,,kah kah kah.... gelak la korang... nak wat mcm mana aku busy...

darimana aku tau? makcik cleaner kat office aku ni bagitau...baru lah aku tercengang...search kat internet tadi dan dapat info... mcm mana rupanya telur palsu ni.... aku paste ni korang jangan dok tiru pulak tau, untuk pengetahuan korang je bahan2 yang digunakan...

bahan2 nye ialah...heh heh...korang x faham kan apa dia tulis, jangan risau, aku pun sama... haha


bekas acuan terbaek punya... siap ada asingkan telur kuning dan putih....punya lah nak tiru...


tuang2...kuning belah sana putih belah sini....




siap leh celup2 plak...


tadaaaa....siap... tapi x sempurna mcm ciptaan Allah....Telur ayam ori...



ni beza telur betul dengan telur palsu

and bila goreng telur ni mcm ada percikan mintak - n kuning telur tu mcm belon....


aku rasa mcm pernah terbeli lah telur ni... kat kedai runcit kat area subang perdana... korang kene hati2.... sebab telur ni memang murah...tapi beracun...x bagus untuk kanak2....effect kat otak dan badan.....

Tengok lah, macam mana genius pun ciptaan manusia, x sempurna langsung berbanding ciptaan Allah... dari segi rupa dan zat2 yang ada....  Manusia nak buat telur ni asingkan kuning dan putih... tapi ciptaan yang Maha Esa, telur kuning dan putih memang serasi bersama dari keluar dari perut ibu ayam mengandung... kekekeke....

ok lah..nak balik dah... babai...

Cik Puan Zura

3 comments:

Qalesha said...

Kak, angah pun rasa cm penah terbeli telur tiruan ni.. Beli kat kedai runcit kat area umah angah tu dlm dua bulan lepas.. Memula rebus rasa dah lain, bila goreng pun rasa lain... Hubby angah mmg agak telur tiruan da la time tu...

Zura said...

kiranya telur tiruan ni memang dah lama kan...cuma ramai tak notice...ye lah sapa sangka telur pun diaorg nak buat tiruan...

::contengan hati::)) said...

owh ade ea telur tiruan baru tau wee ;)

comel nye anak akk suke2 hehehe
yart follow cnie yer

Jejak Jari