Jom Kita Kawan!!

28 April 2011

Sardin Tak Halal

Aku tak tau korang suka sardin atau tak.... tapi aku sukeeeeeeeeeeeeeee.... tambah pulak yang goreng tanpa kuah tu....letak bawang banyak2...gaul ngan kicap makan dengan nasi panas...




al kisah... tengah bersembang2 dengan kawan...dia bercerita pada aku tentang satu brand sardin buatan malaysia yang x halal..... tapi kat tinnya ada tanda halal... aku tanya la apa bahan terlarang? then dia kata ada lendir siput babi.... aku acctually pernah baca dulu pasal cite ni tapi lupa laaa.... n masa tu aku wat tak tau sebab rasa mcm gosip bidang makanan jer...kekeke...




so dengar je lah kawan aku cerita...pengadu adalah pekerja kilang sardin tu sendiri... lepas buat report, org2 tertentu pergi untuk buat siasatan.... jadik memang sah ada kandungan lendir siput babi dalam kilang tu... tapi kes tu senyap mcm tu jer...mcm tutup buku..sebab CEO company tu ada kaitan ngan goverment mcm tu laaa....aku x kata tau, kawan aku tu yg cerita....huhu~~ xmau masuk ISA k...kawan aku cerita....




aku kat umah ada beli la sardin ni...pasal ikan dia besar2.... tapi rasa dia memang hanyir lain macam....lain berbanding ngan sardin yang ikannye kecik2 molek....harus kalau aku was2 balik karang nak buang sardin tu....nak bagi kat jiran bukan beragama islam takut kang diaorg kata apa plak sebab bagi SARDIN....hehehe...motif x jelas plak nak bagi tetibe kan....ahahaha....




aku x berani nak sebut brand tu kat sini...kang aku kene saman plak...cukuplah kalau aku kata ikan dia memang besar2....



6 comments:

ZianaRazali said...

kesian kami tak dapat gak taw sardin aper..huhu..

ape yer ikan besar??hehe

Zura said...

hehehe..ana kang kene saman kang...

tapi sardin ni banyak la jual kat supermarket...kedai2... glemer BRAND nyer...adeh... ikan dia jenis seketul2...susah nak berkecai

queline said...

zura brand apa kah itu??..takut gak..akak jarang masak sardin..tp sekali sekala masak gak..smlm br jer msk sambal sardin..uwaaaaaa...akak pakia brand "A"..adakah ini brandnyer???

Zura said...

ye kak...betul...itu lah brand nyer.... hehehehe...zura semalam dah buang dalam 5 tin brand A tu...

Unknown said...

kena selidik ni..bab makanan ni kena jaga..



saLam kenaLan...dr segmen gegar gegar Ben! huhu nice blog!(^_^)

sudi2 lah lawat kiter plak ye



http://themrizzo.blogspot.com

Anonymous said...

Hi friends, its enormous piece of writing on the topic
of teachingand completely defined, keep it
up all the time.

Take a look at my web blog: orquesta atraccion

Jejak Jari