Jom Kita Kawan!!

04 April 2011

Entry Khas, Alfatihah

Assalamualaikum semua...selamat pagi...korang dah makan ker? aku dah (mcm korang ada tanya kan)...

Pagi ni, nak buat entry khas untuk arwah adik lelaki tunggal aku... beliau pergi pada umur 20 tahun... setelah 2 tahun menderita sakit kanser...

Keluarga aku, bukan orang berada... jadi, bila arwah mula sakit, kami hanya mampu pergi ke HUSM Kelantan... Hospital kerajaan, ramai pesakit... semua yang sakit kanser disana semua sebaya arwah...ada juga yang tua 3 - 4 tahun...

Arwah kuat semangat... walaupun dia tahu dia akan pergi satu hari nanti...(sambil tulis ni aku menangis sebab rindukan arwah)...Arwah ni lain emak dengan aku... tapi kitaorg sama ayah... masa arwah sakit, aku jarang dapat ke HUSM.. hanya waktu cuti panjang aku berkesempatan ke sana...Raya terutamanya...Tapi aku kerap call untuk tanya khabar..abah selalu kata arwah makin sihat...aku pun percaya sahaja...rupanya abah terpaksa bohong sebab tak mahu aku risau, aku tengah pregnen masa tu...sampai hati abah...

Banyak kenangan aku dengan arwah... arwah selalu minta nak tengok bb bila aku dah bersalin.. alhamdulillah masa tahun pertama tu, arwah sempat nak tengok anak buah sulung nya...happy dia dapat anak buah lelaki...tapi arwah tak boleh main2 dengan anak buahnya sebab kaki arwah sebelah dah dipotong sebab kanser tulang..emm... aku sebak bila pk pasal arwah... rindu pada dia... satu2nya adik lelaki aku...

aku ralat sebab x banyak luang masa jenguk arwah...Maafkan angah ye adik...Tapi angah puas hati sebab dapat layan kerenah adik masa abah balik umah hantar mak...waktu tu adik suka sangat kan...kita borak2... kita makan2...walaupun sakit kali ulang alik ke kantin beli makanan adik, angah x kisah...semua tu ikhlas dari kakak kepada adik....

tahun2 akhir adik sakit, angah memang kurang jenguk...hingga hari terakhir adik, angah dan kakak2 lain semua tak ada dekat adik... kami semua jauh...abah bagitahu bila adik dah betul2 nazak... sampai hati abah...kami kakak2 adik hanya dapat jumpa jenazah adik je....

angah x boleh nak bicara banyak2 lagi tentang adik... nanti boss perasan pulak angah menangis...
adik pergi sebagai Muhamad Faridzul... dan tahun lepas, tahun ke 3 adik pergi, adik dah bergelar Haji Muhamad Faridzul...semoga adik tenang disana...harap adik tahu angah selalu baca yasin dan ayat kursi untuk adik...

Al-Fatihah...

2 comments:

Liza @ Adzriel AB said...

Arwah akan sentiasa tetap dihatimu. Alfatihah, moga Allah sentiasa merahmatinya. Pemergiannya juga meninggalkan banyak pengajaran buat kita.

Cik Puan Kembang Semangkuk said...

Tq kak liza...

Jejak Jari

Terima Kasih, Datang Lagi Yea!!